Markedsføringsmateriale til eReolen.dk
På denne side finder du markedsføringsmateriale til eksponering af eReolen.dk på dit bibliotek og dets website.
Der vil fra projektet blive udsendt trykte plakater og postkort til brug på de deltagende biblioteker i en opstartsfase. Alle filer er trykklare og kan umiddelbart benyttes til at få lavet yderligere materialer samt bannere.
Trykklare materialer
Plakat
A3-plakat
Postkort
A5-postkort
Aarhus Kommunes Biblioteker får trykt hos Chronografisk A/S og her hedder vores kontakt Michael Johansen. Mail: michaelj@lasertryk.dk
Banner
80 x 200 cm
100 x 350 cm
Aarhus Kommunes Biblioteker får trykt hos Damgaard-Jensen og vores kontakt hedder Johanne Nielsen. Mail: jon@dgj.dk
Billedfiler
Små billedfiler til anvendelse i præsentationsmaterialer som f.eks. PowerPoint, mails osv.
Elektroniske materialer
Webbanner til anvendelse på bl.a. hjemmesider.
Grafik til storskærm kan findes her
Forslag til infoskærme kan findes her
Spot – Den fysiske ereol.
Med projektet Digiform har ITK i Aarhus Kommunes Biblioteker udarbejdet en skærmløsning, som gør det muligt for brugerene at bladre mellem de ebøger og lydboger, som er tilgænglige via eReolen.dk og nelydbog.dk. Følgende link kan implementeres på en trykfølsomskærm i biblioteksrummet, som gør det muligt for brugerne at bladre blandt forsiderne ved at trykke på pilene eller trække i dem med fingeren. Forsidebillederne kan desuden vendes med et tryk på forsiden, hvorefter man kan læse et resumé af bogen. Hvis man er interesseret i at låne den valgte titel kan brugeren oplyse sin email, hvorefter brugernen vil modtage en mail, med et direkte link til den valgte titel på eReolen.dk og netlydbog.dk. http://spot.ereolen.dk
Pressemeddelelse
Pressemeddelelse der kan tilpasses og sendes ud til medierne i lokalområdet
Pressemeddelelse
Landsdækkende pressemeddelelse
Kursusmateriale
Kursusmateriale/præsentation af eReolen powerpoint
Inspiration til lokal event/markedsføring af eReolen.dk
I forbindelse med lanceringen af eReolen.dk den 1. november 2011 findes her et event/markedsføringskoncept, som enten kan fungere som inspiration eller implementeres direkte på det enkelte bibliotek.
Henover en valgt periode i forbindelse med lanceringen af eReolen.dk er det relevant at markere lanceringen ved at etablere et præsentationsområde på det lokale bibliotek. Formålet med præsentationsområdet er, at alle brugere har mulighed for at komme forbi og blive præsenteret for eReolen.dk eller selv prøve kræfter med den nye service.
Til dette formål forslås det, at der indrettes et præsentationsområde på biblioteket med:
- Storskærme – hvor bibliotekspersonale kan demonstrere eReolen.dk for interesserede brugere.
- Computere – hvor brugerne selv har mulighed for at prøve servicen.
- Brugerens egen Pc – bibliotekspersonale bør naturligvis også kunne hjælpe hvis lånerne selv medbringer en Pc.
- Desuden anbefales det, at brugerne kan få demonstreret, hvordan servicen fungerer på iPad og ebogslæsere.
- Indretning af lille læsehjørne, hvor brugerne kan læse ebøgerne på ebogslæsere eller tablets.
Som ”udsmykning” i præsentationsområdet på det enkelte bibliotek foreslår vi:
- Anvendelse af storskærm eller projektor til at fremvise grafik (levende plakat)
- Infoskærme der viser nyhed om eReolen.dk
- Trykning og ophængning i loftet af bannere, som let vil synliggøre servicen og præsentationsområdet i biblioteksrummet
- Ophængning af plakater i biblioteksrummet
- Uddeling af postkort
I forbindelse med gennemførslen af præsentationsområdet, er det ligeledes oplagt at udsende en pressemeddelelse i den lokale presse, så borgerne informeres om den nye ebogsservice og muligheden for at få præsenteret servicen nærmere på det lokale bibliotek.
Derudover er det naturligvis oplagt at lægge nyheder og webbannere på bibliotekets hjemmeside, så servicen også her synliggøres overfor brugerne.
Her kan du se billeder fra lanceringen af eReolen.dk på Hovedbiblioteket i Aarhus.
eReolen.dk på pyloner ved indfaldsveje til Aarhus centrum.
Pingback: Markedsføring Projekt E-bøger